Kurs na hortensje

Witajcie, pokażę dziś jak domowym sposobem wykonać można całkiem całkiem niezłe hortensje :)

Najpierw wycinamy kwiatki przy użyciu wykrojnika Joy Crafts 0068. Ja wycięłam je z papieru czerpanego.


To ten wykrojnik:


Osobiście go jeszcze nie posiadam, dlatego nie ma go na zdjęciach, ale wycięłam sobie trochę kwiatków u koleżanki :)

Brzegi kwiatków tuszujemy, a środek obrysowujemy kredką akwarelową.


Spsikujemy kwiatki wodą. Środek rozmazujemy delikatnie palcem (lub pędzielkiem, jak kto woli) żeby nie było widać kresek kredki.


Mokre kwiatki składamy na 4 i zgniatamy.


Jeszcze mokre delikatnie rozkładamy i zostawiamy do wyschnięcia (można przyspieszyć proces schnięcia używając nagrzewnicy lub suszarki).


Wysuszone kwiatki formujemy na macie do wytłaczania (ja używam starej podkładki pod myszkę). Najpierw rozkładamy kwiatka tylną stroną do góry i wytłaczamy dłutkiem kulkowym obrysowując brzegi płatków.


Przekładamy kwiatka górną (prawą) stroną do góry i wytłaczamy na płatkach cienkie nieregularne linie.


Znów przekładamy tylną stroną do góry i wytłaczamy płatki tak, jak pokazałam na poniższym zdjęciu.


Na koniec przekładamy znów górną stroną do góry i wytłaczmy na okrągło sam środek.


I gotowe :)


Fajne, prawda? :) Pozdrawiam niedzielnie!

Dziękuję za odwiedziny i komentarze :**

Komentarze

  1. Dziękuję za kurs... nie mam takich maszynkowych wykrojników ale pokombinuję z dziurkaczami

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne są. Jak ze sklepu :))) Jak zaopatrzę się w ten wykrojnik, to skorzystam. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie fajne tylko doskonałe, śliczne, jak prawdziwe lub fabryczne, a kursik świetny!!! Dziękuję Ci pięknie (też mam kilka wyciętych przez koleżankę tych kwiatuszków i teraz wiem, że czekały specjalnie na Twój kurs :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszne! ;)))
    cudowne są te kwiatki domowej roboty ;)))

    OdpowiedzUsuń
  5. no to teraz koniec z kupowaniem hortencji :P ino wykrojnika trzeba poszukac i do dziela :)
    dzieki za kursik :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne są twoje prace, z przyjemnością tu zaglądam, chociaż na razie nie ruszę żadnej papierowej techniki.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie piękne! Bardzo Ci dziękuję za podzielenie się tym świetnym pomysłem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj, miało być "Twoje", przepraszam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Super pomysł!
    Wczoraj nawet oglądałam ten wykrojnik, ale nie miałam pomysłu jak go wykorzystać - teraz już wiem :)
    Pozdrawiam Kaśka

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki za kurs! Wyglądają jak prawdziwe:) Wykrojnika nie mam, ale chyba poczaruję z nożyczkami :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne takie kwiatki! Żałuję bardzo że nie posiadam takie wspaniałego wykrojnika i tego co potzreba by nim wykrawać! Ale za kursik pięknie i tak dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  12. robią wrażenie, wow, dopracowane w najmniejszych szczegółach, super!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. jesteś geniuszem!!
    coraz bardziej żałuję że nie mam maszynki do wycinania takich cudowności :P

    OdpowiedzUsuń
  14. I naprawdę jak prawdziwe!!! Dzięki, za inspirujący kurs:)

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo podobają mi się Twoje kwiaty i prace z ich wykorzystaniem . dzięki za kursy- są świetne

    OdpowiedzUsuń
  16. taki niepozorny wykrojnik, a takie cuda wyczarowałaś! super

    OdpowiedzUsuń
  17. pchi... prościzna!!! :D Dzięki!!

    PS a obok wykrojnika przechodziłam dotychczas bardzo obojętnie... :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Prima niech się schowa! :))

    OdpowiedzUsuń
  19. Fantastyczny kursik - kwiatki piękne:))Na pewno skorzystam - dziękuję:))

    OdpowiedzUsuń
  20. Odjazdowe kwiatuszki,świetny pomysł !!!!

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetnie je przerobiłaś, bo takie prosto z wykrojnika nie są zbyt podobne do hortensjowych kwiateczków... ubustwiam twoje kursiki

    OdpowiedzUsuń
  22. Rewelacyjny pomysł. Prosty, ale tak naprawdę to prawdziwe dzieło sztuki! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Rewelacja! wyglądają jak prawdziwe:)

    OdpowiedzUsuń
  24. super. kwiatki jak ze sklepu. na pewno skorzystam,

    OdpowiedzUsuń
  25. W końcu je zrobiłam i są rewelacyjne!!! Trzymałam się dokładnie wskazówek i okazało się, że nawet spod moich rąk może wyjść coś fajnego :) Ogromne dzięki za kurs Klaudia!! I pędzę wypróbować jeszcze jakiś kurs :)

    OdpowiedzUsuń
  26. These just look amazing! Really!
    Like the ones you buy at your local craftstore.
    Two thumbs up! Wish I could make these myself!
    Hugs,
    http://littlecreass.blogspot.be/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz